poniedziałek, 4 listopada 2013

W oczekiwaniu na przyjaciółkę!

       Niedawno od mamy dostałam silikonowe foremki. Rzuciłam je w kąt i zapomniałam o nich. Aż w końcu z nudów wpadły mi wczoraj w ręce i powstały takie małe pyszności :) 

Korzystałam z tego przepisu:

2 szklanki mąki

2/3 szklanki cukru

2 łyżeczko proszku do pieczenia

Cukier waniliowy

1 szklanka mleka

1/3 szklanki oleju

2 jaja

Najpierw wrzucamy suche składniki, potem dodajemy mokre i mieszamy wszystko łyżką na gładką masę i przekładamy do foremek. Czas pieczenia około 20 minut. Moja rada: do ciasta można dodawać różne składniki np. kakao, czekoladę w płatkach, sok z cytryny, zamiast mleka serek waniliowy itp. Drugą, fajną opcją są muffiny „na słono” np. z szynką lub cebulką. Przepis bardzo prosty w przygotowaniu i jaki efekt smakowy po upieczeniu…. Mniam…  

                Ale żeby nie było nudno z moimi babeczkami to silikonowe foremki od mojej mamy są w rozmiarach xxs.




Jest ich 18 sztuk, niby dużo, ale i tak za mało :) Każdą porcję wkładałam na 8 minut do piekarnika i pod koniec mojej pracy miałam już ich dość! Mój wysiłek zrekompensował uśmiech mojego męża i znikające w mgnieniu oka babeczki… 

                Na koniec zapraszam na poczęstunek :)





SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz